​Beijer byter logotyp

Geir Thomas Fossum. Geir Thomas Fossum.

Beijer Byggmaterial är en del av Stark Group som är Nordeuropas största koncern av byggmaterialhandlare. För att göra detta ännu tydligare så skapas nu en gemensam sammanhållning i ett nytt visuellt uttryck i alla sex länder.

- Att ingå i Stark Group ger oss på Beijer många stordriftsfördelar inom inköp, tillgänglighet, och digitalisering, som gör att vi kan bygga värde lokalt för våra kunder. Vår koncerns historia sträcker sig tillbaka till 1896 och när vi nu får en visuell identitet som knyter oss samman gör det oss ännu starkare. Vi är fortfarande samma Beijer Byggmaterial fast i nytt utseende, säger Geir Thomas Fossum vd Beijer Byggmaterial. 

BEIJER logo2020 posHalfWhiteSpace RGB

Den nya logotypen är en hällristning som symboliserar att människan i alla tider har byggt. Det är bland bilder från grottmålningar som man kan se de första situationerna där människor arbetar med hantverk.

Per Gidlund E-mail:pergid@gmail.com
Publicerad 2020-10-05 12:18:43

Länk till nyhetsarkivet