Bygghandelskedjan XL-BYGG är en av fyra huvudpartners till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
– Vi är glada och stolta över att vi tillsammans med övriga XL-BYGG i hela Sverige kan göra en viktig insats i kampen mot cancer, säger Johan Rosendahl, delägare på XL-BYGGPARTNER. Rosa Bandet-kampanjen pågår under oktober månad och syftar till att bekämpa cancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om cancer och bedriva påverkansarbete. XL-BYGG stödjer insamlingen genom olika aktiviteter i butikerna samt genom bidrag från delägarföretagen, kunder och samarbetspartners.
I XL-BYGGPARTNERS fem butiker i Stockholmsregionen hittar man nu under kampanjperioden rosa produkter. Det är bland annat rosa fogsvansar, tumstockar, tejp och knivar. Genom att köpa dessa produkter kan också kunderna bidra och göra en viktig insats. Dessutom sälj förstås rosa band.
Under 2014 samlade Rosa Bandet-kampanjen och TV-galan ”Tillsammans mot cancer” in rekordsumman 88 miljoner kronor. XL-BYGG som kedja bidrog med hela 3,4 miljoner kronor till insamlingsresultatet.
– Den summan hoppas vi att XL-BYGG kan överträffar i år, avslutar Johan Rosendahl.