K-rauta utökar satsningen på proffskunder. Därför har avtal skrivits med en ny byrå som ska utveckla eventen. K-rauta AB har beslutat att event är en viktig strategisk metod när det gäller att utveckla segmentet B2B, business to business. Nu har också en eventbyråupphandling skett för att ta nästa steg framåt i arbetet.
Under 2015 genomförde K-rauta cirka 30 event riktade till proffskunder.
– Från och med 2016 och framåt kommer K-rauta AB att satsa ytterligare på försäljning till proffs och då med event som en allt viktigare metod, säger marknads- och kommunikationschefen Karolina Åhs i ett pressmeddelande.
Upphandlingen av ny eventbyrå syftade till att hitta en erfaren och bred partner som kan utveckla och driva framåt K-rautas koncept för B2B-kommunikation.
Valet föll på PS Communication – en väletablerad aktör inom event och brand experience med tunga kundkonton inom B2B-segmentet.
– PS Communication har visat att de förstår K-rautas affär och att de kan hjälpa oss med att ta nästa steg i satsningen med proffskunder. Jag är övertygad att vi genom att utveckla event kommer att kunna öka såväl kännedom som försäljning och ser fram emot att se resultatet av vårt samarbete, säger Karolina Åhs.
Samarbetet börjar gälla per omgående och sträcker sig i två år.