Anders Öfvergård får en ny roll när han blir XL-Byggs ansikte utåt i olika reklamsammanhang. Arga snickaren kommer att figurera bland annat i reklamfilmer och på webben för bygghandelskedjan XL-BYGG.
– Både vi och Anders har samma kärnvärden i form av kvalitet, service och kompetens, säger Erik Öhlin, marknadschef för XL-BYGG. Anders är rättfram, ärlig och engagerad och det passar som hand i handske när vi nu ska ta ett steg till i vår utåtriktade kommunikation. För oss är det också viktigt att samarbeta med någon som är nära vår verklighet och det är Anders.
Anders Öfvergård kommer främst att synas i rörlig media och då i första hand i reklamfilmer och korta program så kallade webbisoder som sänds på nätet. I webbisoderna kommer tittarna att få möta Anders Öfvergård som i sann Andersanda är en lite ”jobbig kompis” som hela tiden vill hjälpa till.
– Vi förnyar vår kommunikation hela tiden och det är viktigt att vi hittar rätt mix mellan betalda och förtjänade media som exempelvis fördjupande webb-tv-avsnitt som också leder besökarna vidare till delägarnas webbsidor, poängterar Erik Öhlin.
– Jag brinner för lyckade byggresultat. När svenska husägare bygger om, till eller nytt så ska det bli bra. Då krävs det riktiga verktyg, material av hög kvalitet, duktiga och professionella hantverkare och kunnig och hjälpsam personal i bygghandeln, säger Anders Öfvergård. Det här tycker jag verkligen att XL-Bygg står för och jag är glad att få bidra till att husägarna slipper göra om det de bygger eller låter bygga.
Samarbetet börjar synas i form av reklamfilmer i månadsskiftet april/maj och målsättningen är att detta samarbete kommer vara givande och långsiktigt för båda parterna.