Bygghandelskedjan Woody har fattat beslut om en offensiv plan som bland annat kommer innefatta en ordentlig positionsförflyttning. En resa som innefattar alla delägare och som ytterligare kommer stärka de lokala varumärkena runt om i landet.
För att genomföra denna resa har Woody tagit hjälp av kommunikationsbyrån Falck & Co.
– Jag kände väl till Falck & Co sedan tidigare, från mina år på en konkurrerande kedja, och visste att de var som klippt och skurna för våra behov, säger Johan Rosendahl, styrelseordförande i Woody Bygghandel AB. Inte bara kreativt, utan även rent strategiskt.
Falck & Co har dessutom jobbat med Woody tidigare och är den byrå som ligger bakom deras välkända kundlöfte ”Vi får bygget att snurra”.
– Vi på Falck & Co ser verkligen fram emot att få vara en del av denna spännande resa, och att få arbeta tillsammans med alla duktiga och engagerade entreprenörer, säger Christian Falck, vd på Falck & Co. Falck & Co är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, så det är väldigt lätt för oss att förstå hur de lokala delägarna tänker vad gäller sina respektive varumärken och sin starka lokala förankring.
Delägarna inom Woody Bygghandel är till skillnad från andra aktörer i branschen inte styrda av en huvudägare, utan är alla helt fria bygghandlare, som alla fattar sina egna beslut på sina lokala orter, mitt i den verklighet de verkar i. De ser olika ut och heter olika saker, men har ändå en mycket stark gemenskap. Detta innebär förstås utmaningar rent kommunikativt, men är också frivilligkedjans styrka, kommenterar Johan Bergendahl.