Ett nytt reklamkonceptet tas bland annat ut i nya reklamfilmer som kommer att gå både i tv och på digitala plattformar med start i april. Filmerna bygger på humor och visar på ett överraskande sätt vad som kan hända om man inte frågar om hjälp innan byggprojektet drag igång.
– Vi väljer att fortsätta särskilja oss med ett humoristiskt anslag och vi har fått mycket god respons på våra tidigare reklamfilmer, så vi ser verkligen fram emot att öka trycket ytterligare tillsammans med våra medlemmar, säger Eddie Andersson, Marknadschef på Bolist.
Bolist började för två år sedan kalla sig ”Sveriges närmaste byggvaruhus”. Med det nya reklamkonceptet ”Kom in till oss” vill företaget förstärka känslan av närhet och ge ytterligare vikt åt betydelsen av att vara den lokala bygghandeln.
– Våra byggvaruhus drivs av engagerade entreprenörer med bra koll på det lokala och har stor förståelse för kundernas behov, fortsätter Eddie Andersson. Därför känns det naturligt att butikerna är navet vi utgår från och att vi uppmanar kunderna att ta hjälp av Bolists breda expertis.