Derome förstärker sin satsning på Rosa Oktober. Fler initiativ ska samla in pengar till Bröstcancerförbundet och dess arbete kring forskningen om bröstcancer och stöd till drabbade.
I år kommer Derome bland annat att sälja rosa bandet och skänka pengar vid försäljning av virkespaket, byggmaterial, granplantor och vid husvisningar och bostadsförsäljningar. Virkesinköpare och säljpersonal kläs också i rosa t-shirts för att ge extra uppmärksamhet till kampanjen.
– Ansvarstagande är ett av Deromes kärnvärden och långsiktighet ett annat. Vi ser detta engagemang som ett bra exempel på hur vi i praktiken försöker leva efter vår värdegrund och samtidigt är med och bidrar till Bröstcancerförbundets viktiga arbete. Vi har både kunder och medarbetare som drabbats, eller som är nära anhörig, säger Magnus Andersson, koncernchef Derome.
Förra året samlade företaget in cirka 100 000 kronor och målet är att överträffa den summan i år.