Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Järn Bygg Färg
    • Hem
    • Om oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Kontakta oss
    • Debattera
    Järn Bygg Färg
    Nyheter

    Doowin namnet på Bolists nya kedja

    2017-10-05
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    Doowin. Där har ni namnet på Bolists nya kedja för montering av dörrar och fönster. Nyheten om den nya kedjan har Järn Bygg Färg tidigare rapporterat om. Den avslöjades i samband med att Bolist mötte sina leverantörer i september. Då var namnet ännu inte klart men nu kan vi berätta det.  Doowin ska ni vänja er vid framöver. Det syftar på de engelska orden för dörrar och fönster, doors och windows.

    – Vi tänker kundlyhördhet hela vägen fram. Kedjan som ska leverera tjänster och helhetslöningar inom flertalet byggkategorer kommer ha dygnetruntöppna showrooms för den kund som vill ”känna och klämma” samtidigt som man lanserar en intelligent webblösning baserat på AI (artificiell intelligens) som ska leda kunden genom hela köpprocesen, säger Mischa Moszkowicz, marknadschef på Bolist.

    Kedjan kommer initialt att fokusera på helhetslösningar inom dörrar och fönster för att senare lägga till lösningar utifrån kundens önskemål.

    15 orter

    I 15 större orter kommer Bolist att erbjuda försäljning och montering. Enheterna kommer att drivas av franshisetagare som får stå för hantverkare, bilar och verktyg medan ett Bolistdrivet bolag tar hand om hyreskontrakt och digital plattform med mera.

    Och den administration av orderhantering, bokföring och sådant som tynger hantverksföretagare idag kommer att skötas centralt av Bolist så att franschisetagaren och hantverkaren kan koncentrera sig på relationen till kunderna.

    Redan nu pågår bygget av den nya digitala plattformen baserad på så kallad artificiell intelligens och som kommer ge kunden ett färdigt pris redan vid beställningen efter angivande av mått och typ av produkt.

    – Att använda digitalisering redan i utvecklingsprocessen kommer ge den nya kedjan ett försprång i att nå sina kunder, vi ska ta hand om kunden när kunden vill, menar Mischa Moszkowicz.

     

     

     

     

    (Visited 19 times, 1 visits today)
    Dela. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-post
    Föregående inläggNorrmän vill lyfta luften
    Nästa inlägg Sprickor i golv berodde inte på luften

    Relaterade artiklar

    Höjt rotavdrag kan stärka försäljningen i bygghandeln

    Nyheter 2025-05-09

    DTE förvärvar AB Karl Hedin Emballage – skapar träemballagejätte i Norden

    Företagande och Ekonomi 2025-05-08

    Holm Trävaror är distributör av Accoya i Sverige

    Företagande och Ekonomi 2025-05-07

    Bolist Fristad möter kundbehov med nytt hyvleri och rekordförsäljning

    Företagande och Ekonomi 2025-05-06

    Förlags AB Järnaffärer

    Box 2082

    169 02 SOLNA

    Vx 08-514 934 00

     
    Maila oss gärna på info@jarnbyggfarg.se

    Få nyheter i mailen
    © 2025 Järn Bygg Färg - Branschtidningen för Järn-, Bygg- & Färghandlare

    Skriv ovan och tryck Enter för att söka. Tryck Esc för att avbryta.