Doowin. Där har ni namnet på Bolists nya kedja för montering av dörrar och fönster. Nyheten om den nya kedjan har Järn Bygg Färg tidigare rapporterat om. Den avslöjades i samband med att Bolist mötte sina leverantörer i september. Då var namnet ännu inte klart men nu kan vi berätta det. Doowin ska ni vänja er vid framöver. Det syftar på de engelska orden för dörrar och fönster, doors och windows.
– Vi tänker kundlyhördhet hela vägen fram. Kedjan som ska leverera tjänster och helhetslöningar inom flertalet byggkategorer kommer ha dygnetruntöppna showrooms för den kund som vill ”känna och klämma” samtidigt som man lanserar en intelligent webblösning baserat på AI (artificiell intelligens) som ska leda kunden genom hela köpprocesen, säger Mischa Moszkowicz, marknadschef på Bolist.
Kedjan kommer initialt att fokusera på helhetslösningar inom dörrar och fönster för att senare lägga till lösningar utifrån kundens önskemål.
15 orter
I 15 större orter kommer Bolist att erbjuda försäljning och montering. Enheterna kommer att drivas av franshisetagare som får stå för hantverkare, bilar och verktyg medan ett Bolistdrivet bolag tar hand om hyreskontrakt och digital plattform med mera.
Och den administration av orderhantering, bokföring och sådant som tynger hantverksföretagare idag kommer att skötas centralt av Bolist så att franschisetagaren och hantverkaren kan koncentrera sig på relationen till kunderna.
Redan nu pågår bygget av den nya digitala plattformen baserad på så kallad artificiell intelligens och som kommer ge kunden ett färdigt pris redan vid beställningen efter angivande av mått och typ av produkt.
– Att använda digitalisering redan i utvecklingsprocessen kommer ge den nya kedjan ett försprång i att nå sina kunder, vi ska ta hand om kunden när kunden vill, menar Mischa Moszkowicz.