Karolina Åhs, marknadschef på K-rauta, vann tidningen Resumés tävling Sveriges bästa marknadschef i kategorin Byggvaruhus. Tidningen konstaterar att med hjälp av skådespelaren Jarmo Mäkinen har K-rauta personifierat K-rautas ursprung. Karolina Åhs har varit K-Rautas marknads- och kommunikationschef i snart fyra år. Under hennes tid har en ny marknadsplattform lanserats, där reklamfilmerna med skådespelaren Jarmo Mäkinen varit en viktig framgång till effektiv reklam.
– Vi jobbar med att tydliggöra våra grundläggande varumärkesvärden: det finska ursprunget, gediget, kunskap och att kunden kan lita på oss. Filmerna personifierar dessa värden och vårt fokus på det finska, har varit ett riktigt lyckokast, säger hon till Resumé.
Karolina Åhs är den enda kvinnan att nomineras i den här kategorin. Hon vann i konkurrens med: Johan Saxne, Bauhaus, Jonas Ahnve, Beijer Byggmaterial, Carl Evedius, Bygma, Daniel Juhlin, Byggmax, Andreas Larsson, Hornbach , Erik Öhlin, XL Bygg och Mikael Tykesson, Woody.