Lina Jelbring har anställts som ny marknadschef på Fredells. Hon har tidigare arbetat inom telecom-branschen. – Med ett genuint intresse för bygg och inredning är Fredells ett företag jag haft en kundrelation med sedan långt tillbaka. Med min bakgrund inom mobil och digital marknadsföring ser jag stora möjligheter att ta ett redan starkt varumärke som Fredells framåt för att ytterligare möta kundernas alltmer digitala livsstil. Fredells är ett anrikt och framåtsträvande företag på samma gång och det tilltalar mig otroligt mycket, säger Lina Jelbring.
Lina Jelbring har en lång bakgrund inom marknadsföring och kommunikation och kommer närmast från mobila adtech-företaget Widespace där hon haft rollen som Head of Marketing med ansvar för nio marknader i Europa. Tidigare har hon även varit Nokias svenska marknadschef.
– Fredells ska växa och bli ännu bättre på att förse kunder med såväl expertis som produkter inom byggnation och då är naturligtvis marknadsföringen en viktig del. Vi ser att Linas erfarenhet och kunskap kommer att vara en stor tillgång för Fredells” säger Fabian Fredell, VD för Fredells Byggvaruhus.