Inför en träff med Blåkläders skandinaviska sociala medie-ambassadörer fick de fyra snickarna Emma Eriksson, Tim Jaederfeldt, Filip Berti och Cille Skaarup Larsen uppdraget att bygga varsin hundkoja till Blåkläders nya hundrastgårdar. I en omröstning på Instagram skulle sedan ”bästa hundkojan” utses.
Blåkläder har sedan flera år tillbaka låtit anställda ta med sina hundar till jobbet och i samband med färdigställandet av Blåkläders utbyggnation av huvudkontoret var det dags för hundrastgårdarna att öppna på nytt, med en rejäl kvalitetshöjning av hundarnas dagboende.
Tävlingen vanns av Tim Jaederfeldt och hans oerhört påkostade och hundkoja med sitt karakteristiska koppartak. Tim var också den som tog tävlingen på störst allvar.
– Det var superviktigt med tävlingen, jag skulle bara vinna den, så enkelt var det. Jag gick verkligen all in på att bygga den lyxigaste hundkojan och det tycker jag att jag lyckades med. Hoppas bara hundarna gillar att bo i den, säger Tim Jaederfeldt.
OM BLÅKLÄDER
Blåkläder är idag en av Europas största producenter inom segmentet tyngre arbetskläder och tillverkar årligen cirka 4,5 miljoner plagg. Företaget grundades år 1937 under namnet Gefa AB i Tranemo. Produktionen bestod till en början av enbart arbetskläder. Under andra världskriget prioriterades produktion till det svenska försvaret samt till föregångarna till de nuvarande landstingen varvid produktionen av övriga traditionella arbetskläder fick stå tillbaka. Under 50-talet kom produktionen att omfatta även mode- och fritidskläder för barn och vuxna. I syfte att renodla bildades 1959 dotterbolaget Gustonbolaget vilket senare bytte namn till AB Blåkläder.