Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Järn Bygg Färg
    • Hem
    • Om oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Kontakta oss
    • Debattera
    Järn Bygg Färg
    byggaren

    Johnnie och Mattias leder Bygglivet – Bolists nya satsning för byggare och hemmafixare

    2025-07-16
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    Bolist lanserar bygglivet, ett helt nytt byggprogram med Johnnie Krigström och Mattias Särnholm som ska inspirera både proffs och hemmafixare. Med byggmoment, oväntade tester och mycket humor vill Bolist bygga relationer – inte bara sälja.

    Bygg som du inte sett det förr

    Bolist lanserar Bygglivet, ett nytt byggprogram med de välkända tv-profilerna Johnnie Krigström och Mattias Särnholm. serien har premiär på Youtube-kanalen Bygglivet av Bolist nu i juli och vänder sig till både proffs och hemmafixare med ett format som blandar byggmoment, inspiration och humor.

    I stället för långdragna renoveringar och tekniktunga instruktioner fokuserar Bygglivet på aktuella byggprojekt, oväntade moment och nya perspektiv. programmet ska spegla den vardag som hemmafixare och proffs faktiskt möter, med utrymme för både kunskap och en stor dos underhållning.

    Bygglivet ska inspirera både proffs och hemmafixare

    Serien består av åtta avsnitt där experttips varvas med annorlunda byggtester och gästinslag, bland annat från hockeyprofilen Dick Axelsson, samt medverkan från Bolists egna handlare och leverantörer.

    – Våra kunder söker inspiration, lösningar och igenkänning och det vill vi erbjuda med bygglivet. Samtidigt får våra lokala handlare och nyckelleverantörer en tydlig plats i ett sammanhang som känns relevant och engagerande, säger Eddie Andersson, marknadschef på Bolist.

    Bolists handlare och leverantörer får tydlig plats

    Satsningen är en del av Bolists långsiktiga strategi för innehållsdriven marknadsföring, där eget innehåll ska ta större plats än klassisk reklam för att skapa mer närvaro och bygga starkare relationer.

    Från reklam till relation – långsiktig strategi

    Bygglivet är inte bara ett underhållande format, utan ett medvetet grepp för att bygga varumärke och affär via egna kanaler. Genom att använda Youtube och sociala medier som huvudsakliga distributionsytor vill Bolist minska sitt beroende av externa medieköp och dyr traditionell reklamproduktion.

    – Programmet är ett nav i vår innehållsstrategi. Vi vill vara relevanta i människors vardag med nytta, underhållning och närhet till kund, mer än klassisk reklam. Det här är ett långsiktigt sätt att bygga både varumärke och affär, avslutar Eddie Andersson.

    Fakta om Bygglivet

    • 8 avsnitt á 8–10 minuter
    • premiär: juli 2025
    • publiceras på: youtube-kanalen bygglivet av bolist
    • programledare: johnnie krigström och mattias särnholm
    • innehåll: byggmoment, gäster, tips, humor och inspiration
    • produktion: uncut för bolist

     

    (Visited 127 times, 1 visits today)
    Bolist Bygglivet
    Dela. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-post
    Föregående inläggSwedisol får ny vd med lång erfarenhet inom hållbart byggande
    Nästa inlägg Kvalitet och hållbarhet i fokus när Maskin & Verktyg väljer Dana Lim

    Relaterade artiklar

    ROT-höjning märks i bygghandeln och hos hantverkarna

    byggaren 2025-07-25

    Färre arbetsolyckor i byggbranschen – men arbetssjukdomarna ökar

    byggaren 2025-07-10

    Bygma lyfter framtidens hantverkare – 26 elever får årets bygmastipendium

    byggaren 2025-07-05

    Nya YH-kurser för snickare och byggledare – framtidens kompetens i fokus

    byggaren 2025-07-04

    Förlags AB Järnaffärer

    Box 2082

    169 02 SOLNA

    Vx 08-514 934 00

     
    Maila oss gärna på info@jarnbyggfarg.se

    Få nyheter i mailen
    © 2025 Järn Bygg Färg - Branschtidningen för Järn-, Bygg- & Färghandlare

    Skriv ovan och tryck Enter för att söka. Tryck Esc för att avbryta.