Jotuns årliga tävling Guldburken har återigen uppmärksammat återförsäljare som gjort extra starka insatser under året. Sex vinnare hyllades för sitt arbete med färg, kulörer och måleriglädje.
Guldburken – en hyllning till återförsäljare
Tävlingen Guldburken har blivit en uppskattad tradition i branschen. Syftet är att lyfta fram de återförsäljare som med kreativitet, engagemang och framgångsrikt arbete med Jotuns produkter inspirerar kunder och kollegor.
Årets vinnare
Vid årets upplaga av Guldburken delades sex priser ut i följande kategorier:
- Årets Proffs: Mal Proff Västerås
- Årets LADY: Colorama Värnamo
- Årets DRYGOLIN-blixt: Beijer Bygg-Ole Nacka
- Årets DEMIDEKKare: Måla Färgbutik
- Årets Hemliga Guldburk: Colorama Lidköping
- Årets JOTUN-återförsäljare: Norrlandsfärg
Inspiration och branschstolthet
– Det är otroligt inspirerande att se så många företag som driver branschen framåt. Guldburken handlar om att lyfta det goda arbetet och fira framgångar tillsammans, säger Henric Larsson, säljchef retail på Jotun Sverige.
Prisutdelningen samlade branschfolk från hela landet och satte ljuset på återförsäljarnas viktiga roll för att sprida kunskap och inspiration om färg och måleri.