Det var inga problem att komma orakad till Fredells på fredagen. Ett par barberare klippte både privatkunder och proffs utan kostnad.
– Vi gör något som ingen annan bygghandlare gör. Detta ger kunderna ett mervärde och får dem att känna sig uppskattade, säger Christian Sagelv, kategorichef på Fredells.
JBF skrev i förra nyhetsbrevet om att Fredells fått ensamrätten att sälja De Palmas kollektion och modevisning ägde rum för ett par veckor sedan. Det handlar om designade arbetskläder och kläder för hipsters. Men det amerikanska varumärket är också vida känt i frisersalongerna där kläderna haft en särskild plats.
Just kopplingen till friserare och barberare fick De Palma och Fredells att ta det för bygghandlare unika initiativet att bjuda in frisör och barberare till Fredells och ställa upp barberarstolen mitt vid De Palmas kollektion. Erbjudandet marknadsfördes bland annat i sociala medier. Hela fredagseftermiddagen ställde sig tacksamma kunder i kö för att bli fixade.
– Både proffs och privatkunder har klippt sig i samband med att de skulle hit och handla, säger Christian Sagelv.
Vad vill ni uppnå med detta?
– Vi vill ge kunderna ett mervärde och visa att Fredells är en attraktiv leverantör, förklarar Christian Sagelv som avslöjar att Fredells att komemr fortsätta att göra satsningar för att öka kundernas mervärde.