150 personer.
Så många vill driva Bolists nya monteringsbutiker enligt Doowin-konceptet.
JBF har i flera artiklar uppmärksammat Bolists nya koncept som går ut på att sälja och montera dörrar och fönster i 15 attraktiva städer i Sverige under namnet Doowin. I årets sista nummer av Järn Bygg Färg möter ni Hantverkarhuset i Göteborg som står som modell för satsningen.
Förberedelser pågår för fullt och när Bolist gick ut och annonserade efter franschisetagare i sociala medier anmälde sig 150 personer. Det är alltifrån befintliga Bolistmedlemmar till affärsmän som sålt sina rörelser, hantverkare och anställda från liknande tjänstekedjor på marknaden. Just nu genomförs telefonintervjuer och vecka 48 ska de intressantaste kandidaterna få möta Bolists ledning i en sista gallring.
– Det har verkligen gått över all förväntan. Vi vet ju att vi har ett väldigt bra koncept men det krävs ju också att de som ska driva detta tror på idén och det verkar de verkligen göra, säger Mischa Moszkowicz, marknadschef på Bolist.
Sålde sin bygghandel
Han berättar speciellt om en sökande som sålt sin bygghandel och är eld och lågot över idén.
– Han har gjort kalkyler och tror verkligen på detta.
Bolist har i princip gjort klart med lokaler på 13 olika orter. I februari räknar man med att den första butiken ska vara igång.