Mestergruppen fortsätter att satsa på varumärket Bolist. Nu lanseras ett nytt kommunikationskoncept som tar fasta på det lokala entreprenörskapet och att Bolists cirka 170 varuhus finns i hela Sverige.
I höstas lanserade Bolist ett nytt butikskoncept och nu fortsätter kedjan sin varumärkessatsning med sitt nya kommunikationskoncept: ”Vem du än är, var du än bor”, som på ett underhållande och särskiljande sätt ska lyfta fram den unika närheten till kunderna, oavsett var de bor.
– Det unika för Bolist är den starka lokala förankringen över hela Sverige och vår närhet till kunderna; det är en position vi nu ska förstärka samtidigt som vi vill öka varumärkets kännedom, säger Eddie Andersson, marknadschef på Bolist.
Han framhåller att Bolist kommer att fokusera på relevant och emotionell kommunikation som ska positionera kedjan på marknaden.
– Den här kampanjen blir startskottet på vår största varumärkessatsning någonsin med det självklara målet att få ännu fler nöjda kunder och ökad försäljning.