Inköps- och marknadschef Peter Dahlqvist på jem & fix tog hem priset som ’Sveriges bästa marknadschef’ i kategorin byggvaruhus.
Utmärkelsen ges av tidningen Resumé och undersökningsföretaget Xtreme Insights, som årligen kartlägger hur Sveriges största varumärken utvecklas.
Priset baseras på konsumenternas preferens för varumärket och hur väl det skiljer sig från konkurrenterna. Vinnaren är den som under det gångna året stärkt sin position mest på marknaden.
Motivering:
”När folk har byggt klart sina kök och skruvat ihop sina altaner fortsätter de tänka på årets vinnare. Spikrak strategi och stabil grund – här är en byggfavorit som visar att smarta lösningar inte behöver kosta skjortan.”
Trots ett tufft år i byggbranschen har Peter Dahlqvist, enligt motiveringen, bidragit till att jem & fix fortsatt växa och stärka sin position som en prisvärd och pålitlig aktör på marknaden.
Läs tidigare artikel om dom nominerade här >>>Vem blir årets marknadschef 2025 i kategorin Byggvaruhus?
