Den 29 april sänder Swedol sitt första interaktiva tv-program där produktspecialister delar med sig av nyheter, tips och råd. Tittarna kan ställa frågor i chatten under programmet och ta del av erbjudanden.
Konceptet Swedol Live väntas göra det lättare att sprida kunskap om produkter i Swedols sortiment, vilket har blivit svårare när en allt större del av handeln förflyttas till nätet.
– E-handeln är ett bra alternativ till fysiska butiksbesök. Det som tyvärr är svårt vid digital handel är interaktionen med kunderna och möjligheten till rådgivning. Vi har ett brett sortiment och våra kunder finns i branscher där det kan vara oerhört viktigt att välja rätt verktyg, kläder och personlig skyddsutrustning. Swedol Live är ett sätt att dela med oss av den expertkompetensen även digitalt, säger Linda Jacobsson, Nordisk marknadschef på Alligo, som bland annat rymmer varumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern.
Martina Thun, känd från radiostationen RIX, kommer att vara programledare. Sändningarna kommer också att vara tillgängliga i efterhand.