Tillsammans med nya kommunikationsbyrån Falck & Co har Woody Bygghandel mejslat fram en helt ny marknadsstrategi som ska leda bygghandelskedjan in i framtiden. Och snart är det dags att lansera det nya konceptet på bred front.
– Vi skiljer oss från alla andra bygghandelskedjor genom att våra delägare är helt fria entreprenörer, därför är det oerhört viktigt att alla verkligen står bakom den nya strategin, säger Johan Rosendahl, styrelseordförande i Woody Bygghandel.
Det lokala självbestämmandet är A och O inom kedjan, så det har varit en minst sagt tuff uppgift att skapa något som tilltalar alla delägare – såväl de Woody-profilerade som de med helt egna namn och utseenden.
– Vi har jobbat hårt med att utveckla och förankra detta i alla led så det känns superkul att det nu råder en bred och stabil enighet kring det nya konceptet, säger Johan.
Just nu är marknadsavdelningen och kommunikationsbyrån ute på en Sverigeturné för att paketera det nya konceptet tillsammans med delägarna. Christian Falck, vd för Falck & Co, menar att detta är något helt unikt.
– Normalt sett bestäms ett kommunikationskoncept centralt, av en marknadsavdelning. Här är alla lokala delägare högst delaktiga i paketeringen av marknadsföringen. Det kan låta som en omöjlig uppgift, men faktum är att alla är superpeppade och hundra procent med på tåget. Det känns helt fantastiskt, avslutar Christian Falck.