Personalen på XL-Bygg i Motala bjöd kunderna på ett lussetåg med utstyrsel och sånginsatser. Lokalpressen hakade på och nu har över 10 000 sett filmen på Facebook som ni också kan se nedan.
Filmen kan ni se efter texten nedan.
– Det är helt galet. Men det är bra reklam för oss, säger Mattias Fahlén, vd på Östergyllen AB där XL-Bygg Motala ingår som en av åtta anläggningar.
I täten för tåget gick regionchef Boo Hellman med lång peruk och tog i för kung och fosterland inför de kunder som förvånat mötte tågeti butikslokalen. Förutom Lucia ingick stjärngosse, tomtar och tomtenissar. De framförde flera sånger innan de tassade tillbaka ut i bygghallen. Showen filmades med mobiltelefon och lades ut på Facebook. Detta uppmärksammades av lokaltidningen och så blev det en lokal viral succé.
– 2 000 personer hade sett den på ett par timmar, berättar Mattias Fahlén.
Det är andra året som Motala-gänget lussar. De väljer själva ut sin Lucia och denna gång gick uppdraget alltså till Boo Hellman. Det är inte första gången som Motala-anläggningen bjuder på upptåg som förevigas på film med påföljande spridning.
– Motala är mest innovativt på Facebook av våra anläggningar. Och det är ju så man ska göra om man vill synas nuförtiden, menar vd:n.
Se filmen nedan.