K-rauta AB gör två nya chefsrekryteringar med sikte på att bli en av de största aktörerna inom bygghandel för både privatkunder och proffsbyggare i Sverige. Stefan Pageryg, tidigare regionschef på Beijer, blir chef på K-rauta Företagsservice. Stefan Waller internrekryteras från varuhuschefspositionen i K-rauta Täby till rollen som kommersiell chef på företagets svenska huvudkontor.
Rekryteringen av Stefan Pageryd är, enligt K-rauta, en deli K-rautas storskaliga satsning på proffsmarknaden, där man under de senaste åren vuxit stadigt och nu vunnit en rad stora uppdrag. Idag utgörs K-rauta AB:s omsättning av cirka 30 procent proffskunder. Ambitionen är att ta en ledande position inom byggvarumarknaden för proffsbyggare.
K-rautas VD Johan Wiklund utvecklar:
– Vi har under flera år växlat upp mot proffsmarknaden då vi har en bra prissättning, ett stort utbud och rikstäckande varuhus med generösa öppettider. Samtidigt har vi knutit till oss säljare till våra proffskunder som har både den erfarenhet som behövs och den höga servicenivå vi vill erbjuda. Nu är tiden mogen för en större satsning och för det behövs rätt personer i ledning. Med Stefan Pageryd är vi säkra på att vi har hittat rätt.
Nu internrekryteras dessutom Stefan Waller till rollen som kommersiell chef på K-rauta AB. Han kommer senast från rollen som varuhuschef på K-rautas byggvaruhus i Täby, och dessförinnan har han lång erfarenhet från drift och inköp på ICA Sverige. Nytillsättningen, som är en produkt av K-rautas egna utbildningsprogram för att finna framtidens ledare, ska bland annat resultera i ett förbättrat butiksanpassat sortiment.