Gustavsberg, ett välkänt svenskt varumärke lanserar nu Estetic köksblandare, en ny serie som kombinerar modern design med avancerad funktionalitet. Med fokus på hållbarhet, smart teknik och användarvänlighet är Estetic utvecklad för att möta både estetiska och praktiska krav i dagens kök.
Smart funktion
Estetic köksblandare finns i två modeller; med klassisk pip eller med en pull-off pip som ger ökad räckvidd och åtkomst till alla delar av diskhon. Båda modellerna finns dessutom tillgängliga som Standard eller med Duo sensor.
En blandare med sensor är inte bara en modern lyx, det är en teknik och en utveckling som har flera fördelar med minskad vattenförbrukning, förbättrad hygien och enklare renhållning.
Med Estetic Duo sensor justeras temperaturen enkelt med ett vred på blandaren och sedan styrs vattenflödet med hjälp av sensorn, den fungerar även som en traditionell blandare som kan användas manuellt med spak vid de tillfällen då det passar bättre. Båda modellerna finns i färgerna klassisk krom och dramatisk matt svart.
Uppfyller framtidens krav
I utvecklingsprocessen har fokus legat på design, men Estetic köksblandare uppfyller även de högt ställda kraven inom EU:s taxonomi gällande material och vattenflöden. Förutom blyfria material är samtliga blandare utrustade med godkänd teknik som sparar vatten, energi och pengar under en lång livstid.
Hållbart även för ögat
Både Gustavsberg och Yellon, som formgett de nya blandarna, menar att design också är en hållbarhetsfaktor. Estetic köksblandare har ett formspråk som ögat aldrig tröttnar på. De obrutna linjerna och mjuka konturerna förenklar även renhållning och god hygien under blandarens livstid.
”Den nya köksblandaren bibehåller Estetics ursprungliga uttryck, men har en proportionellt sett smäckrare pip och spaken monterad på sidan. Dessutom har funktionella aspekter möjliggjort spännande visuella detaljer, till exempel en överdel med uttalad kant som framhäver blandarens karaktär och iögonfallande egenskaper,” säger Jenny Arborgh, Art Director / konceptdesigner och Jiro Arborgh, Konceptdesigner / varumärkesstrateg på Yellon.