Saint-Gobain Distribution Sweden stärker nu ytterligare sin position som kunskapsledare i branschen och inom den gröna omställningen genom rekryteringen av Kristian Berge Sjöholm till den nya rollen som kommunikationschef.
Tillsättningen är det senaste steget i etableringen av en förnyad struktur och nya arbetssätt med syfte att ytterligare stärka den svenska verksamheten.

-Vi inom Saint-Gobain tillhör de globala ledarna inom hållbart byggande. Vi vet att det finns mycket kunskap inom företaget som kan lyfta hela branschen, och mycket för medarbetarna att vara stolta över. Därför stärker vi nu vår kommunikationsförmåga både externt och internt säger Annica Hagen, VD Saint-Gobain Distribution Sweden.
Kristian har framgångsrikt drivit strategisk kommunikation inom ett flertal branscher, bland annat på AstraZeneca och Inter IKEA. Närmast kommer Kristian från rollen som marknads- och kommunikationschef på Vinge.
-Det känns väldigt inspirerande att få bli en del av företag med starka värderingar, djup kunskap och en tydlig ambition att driva den gröna omställningen framåt. Kommunikation spelar en avgörande roll i att synliggöra det värde vi skapar för både kunder, medarbetare och samhället i stort, säger Kristian Berge Sjöholm.
Saint-Gobain Distribution Sweden består av Dahl, Optimera, Bevego, Konradssons Kakel och Kakelspecialisten, alla med djup specialistkunskap inom sina respektive segment. Saint-Gobain är börsnoterat i Paris och världsledande inom lätt och hållbart byggande med design, utveckling, tillverkning och distribution av material och tjänster för bygg- och industrimarknaden.