Mestergruppen Sverige med kedjorna XL-Bygg, Bolist och Järnia hade en tillväxt på 16,2 procent under 2021, vilket är bättre än byggmaterialhandeln i stort som växte med 11,7 procent. Planen framöver är offensiv.
– Det har varit ett speciellt år på många sätt med pandemin, men tack vare ett framgångsrikt samarbete mellan vårt servicekontor som arbetat hårt med att säkra tillgång på material och våra lokala entreprenörer som har en stark drivkraft att lösa kundens behov i en utmanande situation så har vi återigen levererat ett riktigt starkt år, säger Karin Eriksson, vd Mestergruppen Sverige.
Under 2021 har Mestergruppen bland annat tagit fram en ny varumärkesplattform för Bolist, samt en ny grafisk profil, ett nytt butikskoncept och kampanjprogram. XL-Bygg har fortsatt att utveckla proffshandeln.
– Jag är stolt över det vi har åstadkommit hittills och ser fram emot att fortsätta utveckla verksamheten tillsammans med våra medlemmar inom Bolist, Järnia och XL-Bygg. Vi har lagt en offensiv plan för de kommande tre åren både vad gäller expansion och ett förstärkt medlemserbjudande, säger Karin Eriksson.