SGDS Extra heter Saint-Gobains nya kundklubb som lanserades 10 januari 2022. Den omfattar koncernbolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel.
– Plåtslagarna som handlar hos Bevego kan till exempel behöva köpa virke, då ska det vara enkelt att göra det hos Optimera. Plattsättarna som handlar hos Kakelspecialisten eller Konradssons kakel kanske söker tillbehör inom VS och kan då vända sig till Dahl. Denna nya kundklubb gör att man automatiskt samlar poäng och får fina fördelar om man handlar hos någon av de kopplade butikerna, säger Inger Lönn arbetar som kundklubbsansvarig.
Hon framhåller att medlemmarna i de olika bolagens kundklubbar har överförts till SGDS Extra som nu kan ge röst åt cirka 18 000 medlemmar , vilket gör att man får ännu större möjlighet att påverka.
De poäng som klubbmedlemmarna tjänar ihop genom att handla hos SDGS-bolagen samlas på ett och samma ställe. SGDS Extra ska också innebära fler och bättre förmåner.
Tanken är också att SGDS Extra även ska bli en social plattform där medlemmarna både kan träffa kollegor i branschen och i närliggande branscher.
Mindre ägarledda företag
SGDS Extra vänder sig till mindre ägarledda företag som inte är medlem i branschrelaterade inköpskedjor eller har särskilda avtals överenskommelser, och som i övrigt uppfyller de allmänna villkoren för Kundklubben SGDS Extra.