Tørn är marknadsplatsen för överskottsvaror från bygghandeln. Överskottsvaror är returer, felbeställningar, säsongs-produkter och restlager hos byggvaruhusen som hamnar på lagret och slutligen ofta slängs.
– De senaste tio åren har jag jobbat med marknadsföring och kommunikation inom olika branscher: från vägassistans, sen sport- och outdoor, till personlig skyddsutrustning, berättar Stina.
Och nu har jag hittat till Tørn och känner mig verkligen som fisken i vattnet. Dels utifrån mitt brinnande intresse för naturen – att springa i skogen är för mig det bästa som finns och naturen måste vi ta hand om – och dels att få möjlighet att hjälpa byggmaterialhandeln att bli mer miljösmart.
Jag är ödmjuk och motiverad inför uppgiften men har stark tilltro på vad vi på Tørn kan åstadkomma för att vända på trenden gällande hantering av överskottsvaror. Vår tekniska lösning är smidig att använda för våra partners och vi når hemmafixarna genom vår marknadsföringsmix.