Logiq Sweden AB, som också äger varumärket Finfo, har anställt en ny vd. Troels Hansen 41 år, kommer från Postnord-koncernen där han varit Head of Corporate Strategy Development.
Troels har jobbat med företagsutveckling och digital utveckling i åtta år. Han var ansvarig för digital strategi på Strålfors och chef för företagets digitala portfölj. På Postnord ingick han i ledningsgruppen för affärsområdet Kommunikation med chefsansvar för utveckling och leverans av koncernens digitala kommunikationsprodukter.
Troels önskar med övergången till Logiq att få arbeta i ett mindre företag där han har det fulla ansvaret för att implementera och realisera de strategier han själv är med att utarbeta.
”Jag har under flera år jobbat med att utveckla digitala kommunikationslösningar och med att hantera digitaliseringens påverkan på kundrelationer och affärsmodeller. Logiq och Finfo har en central position i en bransch som befinner mitt i en digital utveckling. Jag ser mycket fram emot att driva framtagandet av nya tjänster som kan öka effektiviteten för alla spelare i branschen.”
VD i Logiq AS, Knut Rossness kommenterar tillsättningen:
”Vi är väldigt glada och stolta för att Troels valt att jobba hos oss på Logiq. Vi är säkra på att han kommer att tillföra vår verksamhet värdefull kunskap och erfarenhet. Han kommer också att bidra till vidareutvecklingen av Finfo”.
Troels som efterträder Lena Sundqvist börjar i Logiq Sweden AB den andra januari 2017. Under övergångsperioden kommer vd:n i Logiq AS, Knut Rosness, leda Logiq Sweden AB.