Den 1 oktober lanserade Optimera sin mobilapp, ett viktigt steg i företagets digitala satsning. Appen är ett tydligt bevis på ambitionen att vara nära kunden, både fysiskt och digitalt.
Smidigare vardag för byggproffs
Med appen blir det enklare än någonsin att handla, planera och få överblick över sina byggprojekt – direkt i mobilen. Redan under de första dagarna har appen fått många användare som ser tydliga fördelar med de smarta funktionerna och den ökade tillgängligheten.
– Vi har utvecklat appen tillsammans med våra kunder och med fokus på deras vardag. Det här är inte bara en teknisk lösning, det är ett verktyg som förenklar, effektiviserar och stärker relationen mellan oss och våra kunder, säger Malin Markerud, Marketing Director.
Funktioner som förenklar byggprojekten
Appen erbjuder en rad funktioner för yrkesproffs:
- Handla direkt via Optimera e-handel
- Scanna produkter i butik
- Se detaljerad produktdata inklusive hållbarhetsinformation
- Få tillgång till unika priser
- Följa fakturor och ordrar
- Skapa inköpslistor
- Hitta kontaktuppgifter till byggsäljare och köksritare
En del av Optimeras digitala strategi
Appen är ett led i Optimeras långsiktiga strategi att erbjuda en modern och kundnära upplevelse. Digitala verktyg som mobilappen spelar en nyckelroll för att underlätta byggprojekt och skapa bättre kundrelationer.