Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Järn Bygg Färg
    • Hem
    • Om oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Kontakta oss
    • Debattera
    Järn Bygg Färg
    Nyheter

    Bauhaus fortsatt huvudsponsor till friidrotten

    2016-09-11
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    Svensk Friidrott och byggvaruhuset Bauhaus har tecknat ett nytt samarbetsavtal vilket innebär att Bauhaus fortsätter som Svensk Friidrotts huvudsponsor i ytterligare fyra år. 2013 inledde BAUHAUS ett fyraårigt avtal med Svensk Friidrott för att stödja den generationsväxling som svensk friidrott befann sig i just då. Samarbetet har varit framgångsrikt och nu står det klart att Bauhaus förlänger avtalet som huvudsponsor till Svensk Friidrott med ytterligare fyra år.

     

    – Vi började resan för fyra år sedan inför OS och hade då en plan för den kommande generationen. När vi tecknade avtalet var friidrotten ganska ny för oss, men under resans gång har det utkristalliserat sig att Bauhaus som företag och varumärke passar väldigt bra för friidrotten och vice versa då det är en sport som passar alla, vilket vi tycker om. Vi ser också mycket potential framåt och vill gärna vara med på den resan, säger Johan Saxne, marknadschef på Bauhaus.

    Sponsor för Diamond League

    Under åren har Bauhaus fördjupat sitt engagemang inom friidrotten och är sedan 2015 även titelsponsor för Bauhaus-galan, Diamond League-galan på Stockholms Stadion.

    I det nya avtalet finns en större satsning på den verksamhet som sker utanför arenan. Bauhaus kommer att lägga stor vikt vid Svensk Friidrotts satsning på motionslöpning och aktiviteten Sverige på fötter. Det är dels en aktivitet i rörelsens tecken där så många i Sverige som möjligt att röra på sig under en och samma timme och dels ett tio veckor långt motionsprogram.

    – Vi vill sätta Sverige på fötter. Det är egentligen det vi brinner mest för, att få gemene man att motionera och börja röra på sig. Vem som helst kan bli sin egen definition av elitlöpare och sätta upp sina egna mål. Tillsammans med Svensk Friidrott tror jag att vi kan nå ut till svenska folket med just det budskapet, fortsätter Johan Saxne.

     

     

    (Visited 10 times, 1 visits today)
    Dela. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-post
    Föregående inläggByggde ut på egen mark efter förvärv av bygghandel
    Nästa inlägg Första godkända tillverkaren av certifierad målad panel

    Relaterade artiklar

    K-Bygg expanderar kraftigt – nyöppning i Järfälla en del av rikstäckande tillväxtplan

    Företagande och Ekonomi 2025-05-12

    Höjt rotavdrag kan stärka försäljningen i bygghandeln

    Nyheter 2025-05-09

    DTE förvärvar AB Karl Hedin Emballage – skapar träemballagejätte i Norden

    Företagande och Ekonomi 2025-05-08

    Holm Trävaror är distributör av Accoya i Sverige

    Företagande och Ekonomi 2025-05-07

    Förlags AB Järnaffärer

    Box 2082

    169 02 SOLNA

    Vx 08-514 934 00

     
    Maila oss gärna på info@jarnbyggfarg.se

    Få nyheter i mailen
    © 2025 Järn Bygg Färg - Branschtidningen för Järn-, Bygg- & Färghandlare

    Skriv ovan och tryck Enter för att söka. Tryck Esc för att avbryta.