EPSCement AB stärker sitt varumärke och fortsätter sin tillväxtresa inom hållbart byggande. Nu rekryteras Ehsan Aslani som ny Marknads- och Varumärkeschef – med uppdraget att ta företagets kommunikation, design och digitala närvaro till nästa nivå.
En ny fas i varumärkesresan
Rekryteringen markerar ett viktigt steg i EPSCement AB:s långsiktiga strategi att betyda mer för fler. Med fokus på tillgänglighet, tydlighet och varumärkesupplevelse ska bolaget bli ännu mer relevant för byggmarknaden.
Ehsan Aslani har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, design och kommunikation, med erfarenhet från flera ledande aktörer i Sverige. Under många år har han arbetat med varumärkesstrategi, digital utveckling och kreativa koncept – alltid med fokus på att skapa kommunikation som känns och samtidigt driver affären framåt.
Från telekom till byggbranschen
Efter en lång karriär inom media och telekom kliver Ehsan nu in i byggvärlden – en miljö han länge inspirerats av.
– Jag har arbetat i branscher där allt handlar om tempo, trender och digital kommunikation. Byggbranschen är något helt annat – mer konkret, ärlig och långsiktig. Det finns något djupt tillfredsställande i att arbeta med produkter som bokstavligen bygger framtiden. Jag tror att byggbranschen står inför en spännande förflyttning – och jag vill vara med och forma hur den berättelsen berättas, säger Ehsan Aslani.
Fokus på varumärkesstrategi och kundupplevelse
I sin nya roll får Ehsan ett helhetsansvar för EPSCement AB:s varumärkesstrategi och kommunikation. Målet är att tydliggöra företagets identitet och skapa ett samtida, premiuminriktat uttryck som stärker både varumärket och kundupplevelsen.
– Vi är glada att välkomna Ehsan till EPSCement. Hans breda erfarenhet från andra branscher ger oss nya perspektiv och energi i vårt sätt att kommunicera och växa. Han kommer spela en viktig roll i att föra ut vår berättelse till fler och förtydliga vad vi står för – både som varumärke och som partner i byggbranschen, säger Joel Alex, vd på EPSCement AB.
Mot en lättare och smartare byggbransch
Med Ehsans erfarenhet inom kreativ strategi och varumärkesbyggande tar EPSCement AB ytterligare ett steg mot målet att bli Nordens mest relevanta leverantör av bygglösningar – för ett byggande som är lättare, smartare och mer hållbart.
