Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Järn Bygg Färg
    • Hem
    • Om oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Kontakta oss
    • Skriv en krönika
    Järn Bygg Färg
    EPSCement Varumärkesresa Ehsan Aslani
    På nya poster

    Ehsan Aslani ska driva EPSCement:s varumärkesresa framåt

    2025-10-27
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    EPSCement AB stärker sitt varumärke och fortsätter sin tillväxtresa inom hållbart byggande. Nu rekryteras Ehsan Aslani som ny Marknads- och Varumärkeschef – med uppdraget att ta företagets kommunikation, design och digitala närvaro till nästa nivå.

    En ny fas i varumärkesresan

    Rekryteringen markerar ett viktigt steg i EPSCement AB:s långsiktiga strategi att betyda mer för fler. Med fokus på tillgänglighet, tydlighet och varumärkesupplevelse ska bolaget bli ännu mer relevant för byggmarknaden.

    Ehsan Aslani har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, design och kommunikation, med erfarenhet från flera ledande aktörer i Sverige. Under många år har han arbetat med varumärkesstrategi, digital utveckling och kreativa koncept – alltid med fokus på att skapa kommunikation som känns och samtidigt driver affären framåt.

    Från telekom till byggbranschen

    Efter en lång karriär inom media och telekom kliver Ehsan nu in i byggvärlden – en miljö han länge inspirerats av.

    – Jag har arbetat i branscher där allt handlar om tempo, trender och digital kommunikation. Byggbranschen är något helt annat – mer konkret, ärlig och långsiktig. Det finns något djupt tillfredsställande i att arbeta med produkter som bokstavligen bygger framtiden. Jag tror att byggbranschen står inför en spännande förflyttning – och jag vill vara med och forma hur den berättelsen berättas, säger Ehsan Aslani.

    Fokus på varumärkesstrategi och kundupplevelse

    I sin nya roll får Ehsan ett helhetsansvar för EPSCement AB:s varumärkesstrategi och kommunikation. Målet är att tydliggöra företagets identitet och skapa ett samtida, premiuminriktat uttryck som stärker både varumärket och kundupplevelsen.

    – Vi är glada att välkomna Ehsan till EPSCement. Hans breda erfarenhet från andra branscher ger oss nya perspektiv och energi i vårt sätt att kommunicera och växa. Han kommer spela en viktig roll i att föra ut vår berättelse till fler och förtydliga vad vi står för – både som varumärke och som partner i byggbranschen, säger Joel Alex, vd på EPSCement AB.

    Mot en lättare och smartare byggbransch

    Med Ehsans erfarenhet inom kreativ strategi och varumärkesbyggande tar EPSCement AB ytterligare ett steg mot målet att bli Nordens mest relevanta leverantör av bygglösningar – för ett byggande som är lättare, smartare och mer hållbart.

    (Visited 91 times, 39 visits today)
    EPSCement På nya poster
    Dela. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-post
    Föregående inläggHusqvarna Automower tar gräsklippning till nästa nivå 2026
    Nästa inlägg Polaria växer i Sverige – inleder samarbete med K-Bygg

    Relaterade artiklar

    Rickard Lindskog ny branschexpert inom byggplåt på Plåt & Ventföretagen

    byggaren 2025-10-17

    Erfaren försäljningsansvarig ansluter till Diplomat Dörrar

    På nya poster 2025-10-08

    Kristian Andersson ny vice vd för Derome Bygg & Industri

    På nya poster 2025-10-06

    Byggelement förstärker teamet

    byggaren 2025-10-03

    Förlags AB Järnaffärer

    Box 2082

    169 02 SOLNA

    Vx 08-514 934 00

     
    Maila oss gärna på info@jarnbyggfarg.se

    Få nyheter i mailen
    © 2025 Järn Bygg Färg - Branschtidningen för Järn-, Bygg- & Färghandlare

    Skriv ovan och tryck Enter för att söka. Tryck Esc för att avbryta.