Bolaget Svenska Fönster bildades 1997 som en sammanslagning av SP Fönster och Traryd Fönster, men produkterna har varit uppdelade i två varumärken. Nu förenas de i det nya varumärket Svenska Fönster, vilket betyder att bolaget och varumärket får samma namn.– Nu ser vi fram emot en vår där vi tillsammans med våra fantastiska kunder sätter Svenska Fönster på kartan, säger Joakim Spjuth, Director Marketing för Svenska Fönster. Det nya Svenska Fönster bygger vidare på vårt arv och vår historia, alla de saker som är självklara för oss som jobbar här.
Till lanseringen av det nya varumärket får Svenska Fönster ett nytt visuellt manér med flera identitetsbärande färger.
Hela utbudet rån SP Fönster och Traryd Fönster har tagits med in i det nya Svenska Fönster.
Svenska Fönster AB ingår i danska koncernen Dovista A/S som i sin tur ingår i VKR Holding med omkring 16 000 medarbetare i fler än 40 länder.