Swedol lanserar nu INNO – ett eget varumärke på infästning. Genom ett eget varumärke arbetar Swedol direkt med producenter av fästelement och packar dessa i egna förpackningar.
Swedol har lång erfarenhet av försäljning av infästning till både små- och medelstora kunder samt stora tillverkande industrier.
– Infästning är en otroligt viktig produktgrupp för både oss och våra kunder. Målet med INNO är att stärka vår position på marknaden och bli marknadsledande inom produktområdet, säger Anders Sjöberg, sortiment-och inköpschef för verktyg och förnödenheter på Swedol.
– Ett eget varumärke på infästning hjälper oss att möta de ökade kvalitets- och uppföljningskrav som våra kunder ställer på sina fästelement. Dokumentation är något som efterfrågas allt mer, och INNO kommer att ge oss helt nya möjligheter att göra lyckade infästningsaffärer tillsammans med våra kunder, säger Anders Sjöberg.
Med rätt priser, ett sortiment anpassat efter Swedols kundsegment och en bättre tillgänglighet för snabba leveranser till kund, kommer INNO att göra det lätt att sälja infästning.
– Vi ser fram emot att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med våra kunder och erbjuda dem högkvalitativa produkter under vårt nya varumärke, säger Anders Sjöberg.