Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Järn Bygg Färg
    • Hem
    • Om oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Kontakta oss
    • Debattera
    Järn Bygg Färg
    Woody går ut brett med sitt profileringsbudskap. Bild Woody.
    Woody går ut brett med sitt profileringsbudskap. Bild Woody.
    Nyheter

    Woody oroar sig för branschens utveckling

    2023-01-31
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    I en annonskampanj som nu syns i bland annat kvällspress och sociala medier vill Woody Bygghandel visa hur man skiljer sig från sina konkurrenter.

    – Det här är en hälsning från en grupp fria lokala bygghandlare med ett stort antal anläggningar runt om i Sverige, som är oroliga över branschens utveckling. Vi ser att det personliga engagemanget och den djupgående kunskapen håller på att försvinna. Och det går vi inte med på. Vi tänker fortsätta vara de stolta och fria entreprenörer som vi alltid varit.

    Så inleds texten i en annonskampanjen. Rubriken lyder ”Ett upprop från din lokala bygghandlare”.

    – Det här är ett manifest som alla Woodys fristående bygghandlare formulerat tillsammans och en profileringskampanj där vi vill visa hur vi skiljer oss från våra konkurrenter, säger Mikael Tykesson som är försäljnings- och marknadschef för Woody Bygghandel.

    – Woodys framgångar bygger helt och hållet på vår förmåga att tillgodose vad våra lokala kunder efterfrågar och behöver. Under 2023 kommer vi att satsa på att ännu tydligare bli den lokala service- och kunskapspartner som vi också säger i vårt kundlöfte.

    Fria bygghandlare, tillsammans som Woody

    Kundlöftet, ”vi får bygget att snurra”, är en formulering som Woody Bygghandel använder sig av sedan flera år tillbaka, men nytt är att man invid det grafiska kugghjulet lagt till ”fria bygghandlare, tillsammans som Woody”.

    – Vi vill göra det tydligt att Woody är just en grupp av fria bygghandlare, och framöver kommer de enskilda anläggningarnas namn att lyftas fram mer i vår centrala marknadsföring. De lokala varumärken är starka, och i många fall handlar det om familjeföretag som genom generationer har byggt upp en unik lokalförankring.

    Inga egna märkesvaror

    Under det senaste decenniet har fenomenet med EMV, egna märkesvaror, vuxit sig starkt i byggvaruhandeln liksom i många andra branscher. Woody utmärker sig genom att inte ha lanserat något EMV-sortiment, och det är en medveten strategi säger Mikael Tykesson.

    – Det är ett val som går hand i hand med att vi agerar och profilerar oss som fristående handlare. Vår affärsidé är inte att vi ska ha ”allt” i vårt sortiment, utan bara det som kunderna på våra respektive lokala marknader efterfrågar. Vi samarbetar med välrenommerade leverantörer med starka varumärken och produkter av hög kvalitet, och genom att inte sälja konkurrerande EMV-produkter kan vi erbjuda våra leverantörer fullt fokus på deras sortiment.

    (Visited 360 times, 1 visits today)
    Dela. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-post
    Föregående inläggBeijer har fått nya lokaler i Vaggeryd
    Nästa inlägg Tigersåg från Flex

    Relaterade artiklar

    Swisspearl lanserar Plank Connect – trälook utan underhåll

    Nyheter 2025-06-13

    Kiilax inspektionsluckor gör jobbet snyggt, smart och enkelt

    Artiklar 2025-06-12

    Myggmedel för byggproffs – ny satsning från XL-Bygg

    Nyheter 2025-06-11

    Assa Abloy lanserar trådlöst dörrhandtag med ny design i svart

    Nyheter 2025-06-10

    Förlags AB Järnaffärer

    Box 2082

    169 02 SOLNA

    Vx 08-514 934 00

     
    Maila oss gärna på info@jarnbyggfarg.se

    Få nyheter i mailen
    © 2025 Järn Bygg Färg - Branschtidningen för Järn-, Bygg- & Färghandlare

    Skriv ovan och tryck Enter för att söka. Tryck Esc för att avbryta.