Bygghemma Group byter namn till BHG och uppdaterar samtidigt sin corporate identity för webb och övrig kommunikation. Syftet är att framhålla bolagets resa, från en svensk e-handelspionjär till en ledande onlineaktör inom DIY och heminredning i Europa.
– Vårt nya varumärke, BHG, och nya corporate identity återspeglar vad vi erbjuder marknaden och som vi sammanfattar i vår mission statement; “We make living easy”, säger BHG:s vd och koncernchef, Adam Schatz.
Han framhåller att sedan BHG startade inom DIY online har bolaget utvecklats till ett högteknologiskt onlineföretag, med över 85 onlinedestinationer, där heminredning och DIY står för cirka hälften vardera av försäljningen.
Enligt BHG har produktsortimentet under de senaste sex månaderna vuxit med över 60 procent till drygt 800 000 unika produkter samtidigt som över hälften av försäljningen består av egna varumärken, varav majoriten utgörs av möblel- och inredningsprodukter. Bolaget menar att BHG nu är fem gånger större än närmaste konkurrent inom inredning och DIY online.
Företaget uppger att BHG har en strategi som bygger på fyra hörnpelare
1. fortsatt utvidgning av BHG:s redan marknadsledande sortiment,
2. prismatchning av marknadens lägsta priser,
3. att skapa den mest tilltalande digitala köpupplevelsen och
4. att erbjuda marknadens bästa professionella vägledning, service och support till BHG:s kunder.
Därutöver ska BHG fortsätta att i snabb takt öka andelen egna varumärken. Målet är att på medellång sikt nå 10 miljarder kronor i försäljning.