Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Järn Bygg Färg
    • Hem
    • Om oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Kontakta oss
    • Debattera
    Järn Bygg Färg
    tv. Martin Lindqvist, ny Key Account Manager för Sverige och th. Jimi Jonsson, ny regionansvarig säljare för Dana Lim i Stockholm
    tv. Martin Lindqvist, ny Key Account Manager för Sverige och th. Jimi Jonsson, ny regionansvarig säljare för Dana Lim i Stockholm
    På nya poster

    Strategiska rekryteringar: Dana Lim rustar för framtida tillväxt

    2024-09-20
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    Nordens ledande tillverkare av lim, fog- och spackelmassa tar nu nästa steg i sin tillväxtresa genom att förstärka sitt team med två strategiska rekryteringar.

    Jimi Jonsson har anställts som regionansvarig säljare i Stockholm, medan Martin Lindqvist intar rollen som ny Key Account Manager med särskilt fokus på Dana Lims Private Label-kunder. Med dessa tillskott i organisationen siktar Dana Lim på att ytterligare höja servicenivån för sina kunder, samtidigt som de stärker sin position på marknaden.

    Vill stärka närvaron i huvudstaden

    Jimi Jonsson är snickare i grunden. Han jobbade som hantverkare i 14 år innan han valde att hitta en ny väg i karriären. De senaste 12 åren har han jobbat inom försäljning, främst med fokus på infästning. Nu är han Dana Lims regionansvariga säljare i Stockholm.

    – Det finns stor potential just i Stockholm. Därför går min nya roll ut på att öka närvaron i området genom att jobba med återförsäljare och deras slutkunder för att stärka varumärket och våra relationer. Även om branschen har sett bättre tider, vet vi att det förr eller senare kommer att vända. Arbetet som Dana Lim gör nu, genom att hålla sig aktiva och utveckla organisationen, gör att vi har alla förutsättningar att ligga på topp när marknaden vänder igen, berättar Jimi Jonsson

    Arbetsglädje som genomsyrar organisationen

    Under Martin Lindqvists karriär har han fått testa på många olika roller – från hockeyspelare till produktchef inom bygg för Norden och delar av Europa. Han kände till Dana Lim sedan tidigare, vilket gjorde steget till att bli ny KAM hos materialleverantören till ett enkelt beslut.

    – Jag kände redan till Dana Lims produkter, genom ett av mina tidigare jobb. Då sålde jag Dana Lims produkter som Private Label och visste vilken hög kvalitet de stod för. För mig är det ett drömvarumärke att jobba med, både vad gäller produkterna och organisationen. Och ju mer jag har fått veta, desto bättre känns det. Man känner arbetsglädjen och motivationen som genomsyrar hela Dana Lim. Att få representera Dana Lim är en ära i sig, förklarar Martin Lindqvist

    (Visited 211 times, 1 visits today)
    Dana Lim På nya poster
    Dela. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-post
    Föregående inläggKemankaret för byggare som kräver säkerhet och prestanda året runt
    Nästa inlägg Bästa av två världar: avjämningsmassa med inbyggd fuktbroms

    Relaterade artiklar

    AI i bygghandeln: Så bygger Byggmax en smartare arbetsvardag

    Nyheter 2025-07-04

    Astma- och allergimärkt färg testas i stort bostadsprojekt i södra Stockholm

    Nyheter 2025-07-03

    Sveriges Fria Bygghandlare utmanar branschen – har ökat i nio månader i rad

    Företagande och Ekonomi 2025-07-02

    Kesko Sverige klar med omprofileringen till K-Bygg

    Företagande och Ekonomi 2025-07-01

    Förlags AB Järnaffärer

    Box 2082

    169 02 SOLNA

    Vx 08-514 934 00

     
    Maila oss gärna på info@jarnbyggfarg.se

    Få nyheter i mailen
    © 2025 Järn Bygg Färg - Branschtidningen för Järn-, Bygg- & Färghandlare

    Skriv ovan och tryck Enter för att söka. Tryck Esc för att avbryta.