Efter knappt två års målmedvetet arbete är transformationen från K-Rauta till K-Bygg nu helt klar. Kesko Sverige samlar därmed hela sitt erbjudande under ett starkt varumärke – och vässar servicen mot både byggproffs och medvetna hemmabyggare.
De tidigare K-Rauta-anläggningarna i Täby, Södertälje, Uppsala, Järfälla, Eskilstuna, Örebro och Halmstad har nu byggts om och konverterats till det nya K-Bygg-konceptet. Dessutom har en helt ny anläggning öppnat i Mariestad.
– Det här är en viktig milstolpe för oss och en tydlig signal till marknaden, säger Magnus Johansson, VD för Kesko Sverige. Vi har samlat vårt erbjudande under ett starkt, enhetligt varumärke och fokuserar på att skapa den bästa helhetsupplevelsen för både byggproffs och de konsumenter som vill handla där proffsen handlar.
Fokus på proffs – men med plats för kunniga konsumenter
K-Bygg riktar sig i första hand till yrkeskunder inom byggbranschen, men den nya profilen välkomnar även den engagerade ”hemmabyggaren”. Här hittar både proffs och konsumenter samma höga produktkvalitet, kompetens och rådgivning.
– Vi har fått ett mycket positivt gensvar från våra kunder under hela resan. Det stärker oss i vår övertygelse om att det finns ett växande behov av en aktör som kombinerar lokalt engagemang med professionell expertis, säger Magnus Johansson.
Stark lokal närvaro och tydligt erbjudande
Under varumärket K-Bygg driver Kesko Sverige idag nära 60 anläggningar runt om i landet. Här kombineras lokal förankring och personlig service med styrkan hos en internationell handelskoncern.
K-Bygg vill vara det självklara valet för alla som vill bygga bättre – oavsett om det handlar om större byggprojekt eller noggrant planerade hemmaprojekt.