Under sista kvartalet 2019 ökade Bygghemmas omsättning med 28,5 procent, vilket motsvarar 1,6 miljarder kronor. Rörelseresultatet uppgick till 90 miljoner kronor, vilket är en ökning med 2,5 miljoner i jämförelse med 2018.
För helåret 2019 landade den totala omsättningen på 6,2 miljarder kronor. Det är en ökning på nästan 25 procent i jämförelse med helåret 2018.
2019 års resultat blev 330 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 202,7 miljoner kronor för 2018.
Under det fjärde kvartalet ökade den organiska tillväxten med 19,9 procent och för helåret 2019 uppgick den organiska tillväxten till 12,9 procent.
Enligt Ehandel.se uppger Bygghemma att “Vi är på god väg att bli ett 10 miljarder-företag. Vi växte i en markant högre takt än den totala marknaden, vilket driver ytterligare marknadsandelar. Vi dominerar digitalt och närmar oss 200 miljoner webbplatsbesök per år. Vi planerar att rulla ut vår uppgraderade företagsidentitet på webben, på sociala medier och i all företagskommunikation under första kvartalet 2020.”